Hati.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
Tazkirah

ROSAKNYA HATI ITU KERANA ENAM PERKARA…

1-Sengaja melakukan dosa dengan merasakan selepas itu boleh bertaubat

2- Belajar ilmu tetapi tidak mengamalkannya

3- Apabila beramal dia tidak ikhlas dengan amalannya

4- Makan rezeki kurniaan Allah tetapi tidak pernah mensyukurinya

5- Tidak redha dengan pembahagian rezeki dari Allah.

6- Mereka menanam saudara mereka yang mati tetapi tidak pernah mengambil iktibar dari kematian saudara mereka itu

( IMAM HASSAN AL- BASRI )

Halal dan haram.

HALAL DAN HARAM Via Ibnu Batoota

Tanpa kita sedari, selama kita hidup, dah berapa ekor khinzir telah masuk dalam badan kita….

Majoriti produk makanan kita di pasaran adalah hasil buatan orang kafir pemakan khinzir yang suka memasukkan unsur-unsur khinzir tu dalam makanan, samada ia tidak disengajakan atau pun disengajakan/diarahkan oleh “the hidden hand” untuk merosakkan umat Islam….

Selepas produk yang dicemari Mr. B tu dimakan oleh umat Islam bertahun-tahun, tak lama lepas tu barulah “terkantoi” /busted yang produk tu ada unsur itu….

Baguslah, dah berekor-ekor Mr.B ada dalam badan kita, barulah ada pendedahan tentang kewujudannya dalam makanan harian kita….

Disebabkan hampir setiap hari umat Islam makan makanan haram (sepertimana yang dijanjikan di akhir zaman, tiada makanan halal boleh dimakan melainkan ZIKIR), maka timbullah pelbagai masalah sosial dalam masyarakat yang tidak pernah kita dengari selama ini….

Daripada isu gengsterisme, bogelisme, selfiesme sambil bermaksiatisme, zinaisme, coupleime (termasuk couple islamik/bercinta luar nikah atas tiket “tunang”), rempitisme, ragutisme, murid lawan guruisme, anak pukul ibu bapaisme, buang anakisme, sumbang mahramisme, diskoisme, arakisme, dadahisme dan segala isme-isme…

Sampailah kepada ajaran-ajaran menyeleweng dari agama seperti Anti hadisme, Wahabisme/Salafisme, Syiahisme, Liberalisme, Literalisme, Atheisme, Qadianisme, Razibisme, Berguru dengan Googleisme, Pembenci ulamaisme, Geng mintak dalilisme, Muhadis palsuisme, ulama ekspressisme dan entah apa kejadah isme lagi yang muncul sekarang…..

Umat semakin rosak apabila masuk ke generasi B….

Generasi pemakan Mr.B tanpa sedar….

Kalau zaman dulu, zaman Ahlu Sunnah Wal Jamaah masih teguh kuat di negara kita, kita dapat lihat bagaimana atok nenek kita jaga makan dan sajikan kita makanan halal 100%…

Produk makanan segera dan makanan diawet pun tak banyak masa zaman tu…..

Sebab tu zaman tu kita tak jumpa/dengar tentang Wahabi atau Syiah….

Kita tak pernah dengar orang zaman dulu mencaci ulama, mempertikai ulama, bersyukur atas kematian ulama, menuduh ulama sebagai ahli bidaah, syirik, kufur, kafir, fasiq seperti yang dilakukan oleh orang-orang Wahabi pada zaman Dajjal ni….

Dan yang lebih menjengkelkan, umat pemakan Mr.B ni pertikai para ulama peringkat mujtahid yang selama hidup mereka tak pernah makan Mr.B….

Umat generasi B mengatakan:

1) “Bersangka baik, mungkin Imam Syafie tak jumpa hadis tentang sentuh perempuan tak batal wudhu’ tu, sebab tu dia fatwakan sentuhan laki perempuan membatalkan wudhu’.”

*(Padahal Imam Ahmad bin Hanbal yang merupakan murid Imam Syafie berkata kalau nak jadi mujtahid, kena hafal paling kurang 400 RIBU hadis secara bersanad. Jika Imam Ahmad mengiktiraf Imam Syafie sebagai mujtahid dan sebagai gurunya, bermakna Imam Syafi’e telah hafal hadis lebih dari itu. Dan sekiranya BENAR Imam Syafie so-called “tak jumpa hadis tu” sekalipun, kenapa tak ada seorang pun daripada jutaan ulama Syafi’eyyah yang datang selepas itu “membetulkan fatwa” itu? Adakah hadis tu tidak dijumpai mana-mana ulama selama 1400 tahun dan hanya dijumpai hadis tu oleh umat Islam generasi B di zaman Dajjal ini?)

2) “Bersangka baik, Imam Syafie bukan maksum, dia manusia biasa yang lakukan kesilapan, biasalah tu salah ijtihad… contohnya baca Qunut masa solat Subuh, benda tu bidaah, tapi dia suruh kita baca tiap hari… tak pe, kita sangka baik yang dia tersilap dalam hal tu….”

*(Padahal berjuta ulama selama 1000 tahun lebih bersetuju dan tidak mengingkari fatwa mazhab Syafie untuk baca Qunut ketika solat Subuh, adakah itu bermakna berjuta-juta ulama itu BODOH dan tidak mengerti soal bidaah dan sunnah?)

3) “Bukankah Imam Syafie cakap kalau mazhabnya bertentangan denan hadis sahih maka kita kena campak mazhabnya ke dinding? Sekarang ni ada banyak fatwanya yang “bercanggah” dengan hadis sahih, sebab itu kami campak mazhab Syafie ke dinding.”

*(Selama 1000 tahun lebih mazhab Syafie menjadi anutan majoriti ulama Islam, tak pernah pulak kita dengar ada di kalangan mereka yang nak campak mazhab Syafie ke dinding.. pelik kan? Tak kan lah berjuta-juta ulama tu tak kenal hadis sahih? Tak kenal apa yang so-called “bercanggah” dengan “hadis sahih” tu? Kenapa “percanggahan” mazhab Syafie dengan kononnya “hadis sahih” tu hanya ditimbulkan oleh generasi pemakan B di zaman Dajjal ni?)

Dan pelbagai lagi “sangka baik” mereka kepada ulama-ulama Islam yang cukup menghinakan….

Dan sangkaan terbaik saya untuk mereka dari generasi B ni ialah:

“Sangka baik, mungkin mereka bodoh.”

*Sebab kalau mereka pandai, mereka tak mungkin keluarkan statement macam tu. Jadi sangkaan yang terbaik ialah menganggap mereka ini semua “bodoh” kerana perkataan orang-orang bodoh tidak perlu dipedulikan dalam hal agama.

Oleh sebab itu, saya tidak pernah percaya kepada mana-mana so-called “ilmuan Islam” atau “pensyarah Universiti bertaraf PhD” yang mengeluarkan kenyataan agama BERCANGGAHAN dengan ulama silam (yang tak pernah makan vavi/Mr.B/khinzir)…

Kalau bercangggah je dengan ulama silam, saya akan TOLAK…

Sebab saya lebih percaya dengan ulama silam yang lebih dekat dengan zaman Nabi, lebih jauh dari zaman Dajjal dan tak pernah makan Mr.B seperti “ulama PhD” di zaman Dajjal ni…

Oleh tu, kalau nak selamat, ikutlah ulama yang mengajar ilmu bersanad.

Kerana zaman sekarang, dah tak ada manusia yang thiqah (dipercayai) dengan zatnya sendiri seperti ulama zaman dulu melainkan kata-katanya perlu disandarkan kepada ulama thiqah dari zaman dulu…

Note: Kalau ini bukan tanda kiamat, bila lagi dunia nak kiamat?

Dari Ibnu Abbas r.a. berkata, bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda: “Kelak akan datang di akhir zaman segolongan manusia, di mana wajah-wajah mereka adalah wajah manusia, namun hati mereka adalah hati syaitan; seperti serigala-serigala yang buas, tidak ada sedikit pun di hati mereka belas kasihan. Mereka gemar menumpahkan darah dan tidak pernah berhenti dari melakukan kekejian. Apabila kamu mengikuti mereka, maka mereka akan memperdaya kamu. Akan tetapi apabila kamu menghindar dari mereka, maka mereka akan mencela kamu. Apabila berbicara dengan kamu, maka mereka akan membohongi kamu. Dan apabila kamu memberinya kepercayaan, maka mereka akan mengkhianati kepercayaan yang kamu berikan. Anak kecil mereka bodoh, pemuda mereka licik, sementara yang tua tidak menyuruh berbuat baik dan melarang yang mungkar. Mereka itu sentiasa membanggakan diri dalam kehinaan. Dan meminta apa yang ada pada mereka bererti kesusahan. Orang yang sopan-santun di tengah mereka adalah sesat, dan orang yang menyuruh kepada perbuatan ma’ruf malah menjadi tertuduh, orang beriman di kalangan mereka adalah lemah, sedangkan orang fasik menjadi mulia. Sunnah di tengah mereka menjadi bidaah, sedangkan bidaah itu sendiri adalah sunnah. Maka ketika itulah mereka dikuasai oleh orang-orang paling jahat di antara mereka. Sedangkan orang pilihan apabila ia menyeru, pasti tidak akan dihiraukan.” (Hadith Riwayat Thabrani).